Palanques
Une œuvre de Miquel Arnaudiès i Martí
Ouvrage broché portant le numéro ISBN 9782849742600, vendu 10 € et classé au rayon « Langues », publié le 15 avril 2018 par les éditions Trabucaire, d'un poids de 93 grammes, large de 135 millimètres pour 190 de haut et 7 d'épaisseur et comportant 72 pages.
Una palanca és un pont, una comunicació entres dues parts d’un rec, d’un riu. Una palanca és un lligam entre un passat i el dia d’avui. La tia Maria és referència a un temps d’una infància. Vida de poble, de pagès. La parla de cada dia se fa en català que, sense saber-ho, porta identitat: Catalunya és una nació. Les coses han canviat. Tenim ara, consciència que «Podem ser». La militància individual porta emancipació d’un poble.
Miquel Arnaudies va néixer a Ceret, on viu i treballa, com a artista i pintor. El 1975 exposa per primera vegada al Museu d’Art Modern de Ceret. Encontres amb Antoni Tàpies, Alfred Manessier, Claude Viallat, Pierre Restany, Georges-Emmanuel Clancier,André Stil… Exposicions al Larzac, Toulouse, Barcelona, Perpinyà, Cotlliure... Textos publicats entre altres a les Edicions Trabucaire : Encantacions, Le tisonnier. Il·lustracions del text poètic d’Henri Solans L’avenir naîtra roux. La seva obra poètica i compromesa s’inscriu – sovint per denunciar-lo – en el temps econòmic i social contemporani. La veu del poeta, de l’artista, de l’home participa de la reflexió filosòfica ipolítica del seu temps i del seu lloc.